tiistai 23. syyskuuta 2014

Stop ISIS, Iran, islam...

Ilta=Sanomien mukaan islamilaista kalifaattia kannattava pariskunta oli paluumatkallaan Syyriasta pidätetty lentokentällä aikeistaan räjäyttää EU:n komissiossa.

Kysymys kuuluu, mitä ISIS:n pysäyttäminen mitään auttaa? Kuvan huivipää on ongelma eli muslimit. Vasta kun islam loppuu, loppuvat ISIS:n kaltaiset rauhanuskonnon lähetysliikkeet ja ulkomaanavut. Erinomainen esimerkki on Iranin asenne:
Iran on valmis tietyin ehdoin tekemään yhteistyötä USA:n kanssa äärijärjestö Isisin kukistamiseksi.

Samalla Iran haluaisi lisää joustavuutta maansa ydinohjelmaan.

Iranilaisedustaja totesi, ettei ydinvoimaneuvotteluja voida erottaa muista alueellisista konflikteista.
Heti sen jälkeen, kun ISIS on pommitettu sepeliksi Syyrian arolle, Iran ottaa sen paikan länsivastaisena häirikkönä. Kuka vielä oikeasti kuvittelee, että Iran ei valmistele ydinpommia, kun se käyttää Obaman hallinnon hätää noin näkyvästi hyväkseen kiiruhtaakseen atomipomminsa valmistumista?

7 kommenttia:

Kari kirjoitti...

Islam on ongelma, mutta ongelmaksi sen ovat antaneet kasvaa vasemmistolaiset Länsi-politikot kuten Carter, Obama, Reinfeldt, Stubb ja jopa Halla-aho.

Ainoastaan Venäjä(ja Kiina) on käynyt islaminvastaisia sotia. Heitä vastaan jihaditaistelijat eivät juuri uhoakaan, mutta Länsi, joka on osoittautunut heikoksi ja ongelmaa ymmärtämättömäksi on seuraavaksi Jihadistien ruokalistalla.

Israel, jonka sodat, vaikka ovatkin olleet pelkästään islamin vastaisia sotia on tosin muslimien hampaissa, koska Länsimaat lähes poikkeuksetta tukevat Israelin vastaista Jihadia(Suomikin lähetti juuri rakettirahaa), samoin kuin sen omat vasemmistolaiset ja Israelin kuvitellaan siksi olevan heikoilla.

intrigööri kirjoitti...

Isisiä ja muut raakalaiset voisi pysäyttää vain äärimmäistä sotilaallista voimaa käyttäen. Lännellä olisi siihen keinot, mutta ei kykyä, koska kotirintamat. Siksi uusia islamistien murhajoukkoja sikiää aina kuin torakoita. USA liittolaisineen on siksi näiden ns. islamistien kanssa loputtomasti nesteessä.
Afganistanista tulee Lähi-Itäänkin kymmeniä tuhansia kovia tappajia, kunhan maassa valta palautuu taas mullah Omarille eli talibanin mustarättipäille. Kurdienkin mukaan arabeille pärjäisi, mutta afgaanit ovat pahoja, koska he eivät välitä edes omasta hengestään.

Kumitonttu kirjoitti...

Mielenkiintoista on, että ISIS on iskenyt Hizbollahia vastaan. Iranin shiiojen tukema Hizbollah taistelee Syyriassa al-Assadin hallinon puolella ISIS:iä vastaan. Mutta se, että onnistuu itsemurhaiskussa Hizbollahin hallitsemassa Libanonissa on silti aikamoinen temppu. Kuvastaa miten hyvin Israel on onnistunut "apartheid"-valtiona suojelemaan kansalaisiaan ja hallintoaan.

eremiitti kirjoitti...

Joo. Onpa mahotonta tietää, millainen käsi kullakin pelurilla on Syyrian sökössä. Assadia kamuineen varmaankin naurattaa katsella sitäiin, mitä tekee USA ja toisaalta Nato-Turkin suuri johtaja Erdogan. Toisaalta Turkki ottaa vastuun valtavasta pakolaisten määrästä ja samalla se haluaisi Isisin avulla eroon PKK:n riesasta. Iran tehtailee kyllä tässä sivussa ydinaseensa, mitkä eivät taida huolettaa ainakaan venäläisiä. Jääkö Israel sitten odottamaan Iranin vissiä ydinaseuhkaa, ei kai sentään. Soppa ei kuin sakenee ennen kuin se palaa pohjaan.

Kari kirjoitti...



Eremiitti: "Joo. Onpa mahotonta tietää, millainen käsi kullakin pelurilla on Syyrian sökössä?"

Hyvä huomio. Jesaja aikoinaan heitti Etelä-Syyrian Busra Ash-Shamin eskatologia-sököön seuraavanlaisenkin pelurin:


Jes. 63:1 Kuka tuolla tulee Edomista(Syyria/Jordan), tulipunaisissa vaatteissa Bosrasta, tuo puvultansa komea, joka uljaana astelee suuressa voimassansa? "Minä, joka puhun vanhurskautta, joka olen voimallinen auttamaan.3 "Kuurnan minä poljin, minä yksinäni, ei ketään kansojen joukosta ollut minun kanssani; minä poljin heidät vihassani, tallasin heidät kiivaudessani, ja niin pirskui heidän vertansa vaatteilleni, ja minä tahrasin koko pukuni. Sillä koston päivä oli minun mielessäni ja minun lunastettujeni vuosi oli tullut. 5 Ja minä katselin, mutta ei ollut auttajaa, ja minä ihmettelin, kun ei kukaan tueksi tullut. Silloin minun oma käsivarteni minua auttoi, ja minun vihani minua tuki. 6 Ja minä tallasin kansat vihassani ja juovutin heidät kiivaudellani; minä vuodatin maahan heidän verensä".



Kumitonttu kirjoitti...

Tilanne on kieltämättä mutkikas, mutta niinhän se on ollut jo pitkään, kuten Karin lainaus paljastaa. Joka elää, se näkee.

Kalifaattia on suunniteltu ja toteutettu kymmeniä kertoja ennen tätä yritystä, ja aina ne kaatuvat arabien keskinäiseen riitelyyn ja vihanpitoon. Ei tarvinne olla suuri selvännäkijä, jos veikkaa samaa kohtaloa ISIS:lle.

Kari kirjoitti...

Ja sitten kun selvän-, ja muukin näkökyky on nolla, niin silloin yleensä alkaa syyttämään Israelia alueen ongelmien perimmäisenä aiheuttajana. Tämähän on kaikkien Pohjoismaiden,USA:n ja EU:n ulkoministerien yhteinen mantra.

Viimeksi oli asialla Tanskan ulkoministeri;

Denmark’s Foreign Minister, Martin Lidegaard(Det Radikal Venstre), yesterday (Monday) told the Danish daily, the Jyllands-Posten, that if Israel doesn’t not make considerable concessions to Hamas in the present round of indirect talks in Cairo, that his country and the European Union should adopt a much tougher stance, including trade sanctions on the Jewish state, according to a report in the European Jewish Press.

Jos ei ole meillä kaikki inkkarit ulkoministeriön kanootissa, niin ei kyllä ole Tanskassakaan.