Juuri sen kohdan satuin kuulemaan, kun SDP:n pj. Antti Rinne yhdessä Sekoomuksen pj:n Stubbin kanssa totesivat hallitustyöskentelyn olleen kaikkinensa kuitenkin positiivista, koska "hallitus toi eduskuntaan yli 300 uutta lakia". Mielestäni siinä kiteytyy koko touhun ydin. Lakien määrä on menestyksen mittari.
Blogikollega Professori on käsitellyt vaalitulosta ja tiedonvälitystä hyvin, mutta lisään vielä yhden huomion. Iltalehden uutisesta saa käsityksen, että Soini olisi jotenkin muuttanut omaa kantaansa Kreikan todennäköisiin uusiin tukipaketteihin. Lehden mukaan Soini ei vaalitentissä vastannut yksiselitteisesti, voiko Perussuomalaiset olla hallituksessa, joka aikoo antaa Kreikalle lisää lainaa.
Soinin vastaus on kuitenkin ilmiselvä, että ei voi (ilman käteisvakuuksia). Asiaa on käsitelty vaalipäivän lähestyessä useampaan otteeseen, mistä saa käsityksen, että valtavirtamedia antaa äänestäjien ymmärtää, että Soini on luopumassa keskeisestä Jytkyn tuoneesta vaalilupauksestaan. Median liittoutuminen poliittisen eliitin kanssa osoittaa surkeaa journalismia, mutta sehän ei ole mitään uutta. Itse asiassa, koko tämä blogiskene olisi jäänyt syntymättä, mikäli toimittajat olisivat hoitaneet työnsä asiallisesti.
Ilkka-lehden kolumnisti Hannu Purola otsikoi oman surkean kirjoituksensa "Islam ei ole vieras vaan sukulainen". Hänen keskeinen väitteensä on, että
On kummallista, kuinka ihmiset pitävät islamia suomalaiselle vieraana uskontona. Mehän olemme kasvaneet lähes islamilaisessa kulttuurissa. Kristinusko ei poikkea islamista paljon, ja lisäksi molemmat uskonnot ovat kotoisin samoilta seuduilta. Ne ovat siis kulttuurillisestikin läheisiä. Kristinusko ja islam ovat kirjanuskontoina paljon velkaa juutalaisuudelle. Oikeasti erilaisesta kulttuuriympäristöstä tulevan on varmasti vaikea erottaa näitä kolmea toisistaan.Purolan logiikka menee niin, että koska kansallis-sosialismi ja neuvosto-sosialismi edustavat länsimaista kulttuuria ja ovat kotoisin samoilta seuduilta, emme voi pitää niitä kumpaakaan luontevasti meille vahingollisina tai haitallisina ideologioina. Itse asiassa, Purolan mukaan
erilaisesta kulttuuriympäristöstä tulevan on varmasti vaikea erottaa näitä kolmea toisistaanToisin sanoen esimerkiksi pohjoismaiseen sosialismiin perustuva yhteiskuntamalli ei poikkea natsismista tai kommunismista. Siinä hän ironista kyllä, on ihan oikeassa. Jos kommunismi ei ole vahingollista, ei sitä ole islamkaan.
12 kommenttia:
Purolan kommentti osoittaa syvällistä ymmärtämättömyyttä uskonnoista. Yhteinen juuri ei tosiaankaan tarkoita tässä tapauksessa samanlaisuutta.
Islam on alkeellinen lakiuskonto ja kristinusko puolestaan mysteeriuskonto. Tämän seurauksena niiden kyky tuottaa avoin yhteiskunta poikkeavat toisistaan enemmän kuin yö ja päivä.
"Purolan kommentti osoittaa syvällistä ymmärtämättömyyttä uskonnoista. Yhteinen juuri ei tosiaankaan tarkoita tässä tapauksessa samanlaisuutta."
Juuri näin.
Onhan islam sukulainen, mutta valheessa elävä psykopaattinen rikollisserkku. Hörhö joka on muuttanut moraalin ja kaikki säännöt palvelemaan omia addiktioitaan. Aivan kuten sosialismi, tai amfetamiinilla pyörivät alakulttuurit.
Täytyy olla aika sokea, tai syvällä itsekin, jos vuodesta toiseen kieltäytyy näkemästä mitään outoa serkkupojan käytöksessä.
Journalistien käsitys islamista on todellisuudenkieltämistä. Jopa Kemal Atatürk kutsui islamia "moraalittoman arabin teologiaksi". Yliopistoissa islamismista tehdään salonkikelpoista, mutta on myös monia tutkijoita (esim. tanskalainen Tina Magaard, jotka sanovat, että islam on täysin erilainen kuin kristinusko. Poliittisesti korrektien ahdistus lisääntyy ja he yrittävät kaikin tavoin ylläpitää islamin pahuuden kieltämisen kulttuuria.
"Kristinusko ei poikkea islamista paljon"
Musta ja valkoinen ovat kumpikin vain harmaan sävyjä.
"Mehän olemme kasvaneet lähes islamilaisessa kulttuurissa".
Joka päivä oppii uutta.
Mulla oli, siis aikakaudella Kekkonen&Koivisto, uskonnonopettaja, joka usein toisti lausahdusta "islamin idea on maailma islamilaiseksi - vaikka asein".
Käsiteltiin ns. vieraita uskontoja kuitenkin varmaan kerran vuoteen. En silloin tietenkään tajunnut mistä on kyse. Tyyppi on ymmärtänyt jotain olennaista jo ennen tämän Uuden Moku-Ajan alkua.
Kouluaikana historian opettaja sivuutti oppikirjan sisällön arabivalloituksista ja teetätti tutkielman muslimitiedemiesten saavutuksista. Silloin tulivat tutuiksi sellaiset nimet kuin Ibn Battuta ja al-Khwarizmi.
Tuo tapahtui kymmeniä vuosia sitten, eli islamin valkopesu on jo vanhaa perua ja liittyy jälkikolonialistiseen 60-lukulaisuuteen.
Edward Said kirjoitti kirjansa Orientalism vuonna 1978. Sen jälkeen islamista ja islamilaisesta kulttuurista on kerrottu eri tavalla kuin ennen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Orientalism_%28book%29
Itse vastustin tuolloin historiantunnilla islamia ja sitä puolustanutta opettajaa, koska sen yksityiseen anteliaisuuteen perustuva hyväntekeväisyys nakersi hyvinvointiyhteiskunnan pilareita sosiaali- ja terveydenhuoltoa. Nykyään vastustan sitä siitä huolimatta.
Mun aikana uskontotunnilla käsiteltiin isläm ihan niin kuin se on. Se oli vielä -70 luvun alkua, eikä kommunistit olleet vielä ehtinyt pilata koko Suomea. Myös historia käsiteltiin oikein, ihmeteltiin vain TV uutisissa jotakin Pirkkalan kokeilumonistetta jota kommunistit yritti ujuttaa uudeksi historian kirjaksi.
Niin, niitten uskontotuntien perusteella muistelen, että ählämillä oli muutama tapa päästä paratiisiin. Yksi oli pyhä sota - siis ihan oikea sota jossa kuolee, kun tappaa vääräuskoisia tai 2) sitten pitää käydä vaellusmatkalla Mekassa ja kiertää ja pussata meteoriittia.
Jos noita ei tee, niin ählämi ei pääse paratiisiin, mutta johon parempaan paikkan kuin muut pääsee kuitenkin kuin vääräuskoiset. Tai niin aikakin meidän uskontokirjassa oli ja uskonnon opettaja opetti.
Niin no, tuosta on jo 40+ vuotta aikaa, joten aika ja graft beer taitaa hämärtää muistin...
/////////
Nämä paikalliset jotka on eläneet islamilaisella alueella - sanovat kyllä ihan suoraan, etä se on vihan ja sodan uskonto, siitä on rauha kaukana.
Ja uskon heitä, koska heillä on lapsuudesta saakka kokemusta ja monet, kun ovat luopunet islämistä (pojat, tytöt ei uskalla) pelkäävät, että iskä tai sukulaiset tulee ja tappaa.
Meillä ei koulussa islamista puhuttu. Opettajat kai aatteli ettei asia meitä koske. Koskihan se sitten kuitenkin kun alueelle muutettiin. Se väkivalta, moraalittomuus ja kaksinaamaisuus opetti kertalaakista, miten paska ideologia se on.
Islam on todellakin sodan uskonto tai ikään kuin tehty imperiumin rakentamiseen. Sillä, syntyikö uskonto ennen arabien imperialismia vai jälkeen, ei ole tässä merkitystä.
Islamilaiset imperiumit ovat perustuneet ryöstelyyn ja menestyneet niin kauan, kun ryöstettävää, orjia ja lypsettäviä dhimmejä on riittänyt. Tässä ei sinänsä ole maailmanhistoriallisesti mitään poikkeuksellista, koska monet muutkin imperiumit ovat perustuneet ryöstämiseen.
Islamissa erityistä on kulttuuri-imperialismi, eli valloitetut kansat ovat suurelta osin menettäneet oman alkuperäisen identiteettinsä, joka on korvautunut arabi-islamilaisella.
Eurooppalaisissa jokilaaksoissa syntyivät kulttuurit, jotka nykyaikana ovat saavuttaneet korkeimman inhimillisen tason muihin verrattuna. Jossain Kaukoidässä on myös onnistuneita sivistysmaita. Sitten on islamilainen maailma, jonka pohjana on arabialainen kulttuuriperimä.
Ei ole sattuma että islam on paska ideologia. Niin on kommunismikin, ja molempia yhdistää oikeutus vääräuskoisten ryöstämiselle.
Lähetä kommentti