Vietän saunailtaa kasvottomien markkinavoimien kylpylässä. Keskustelemme Suomen erosta eurosta ja
naisista armeijasta viskeistä autoista energian hinnasta. Illan teemaa kuvaa parhaiten herrojen
Leskinen ja
Mustajärvi kuvaukset keskiluokan elämästä:
Sitten kun tulee se kuolema,
on ihmisen vastaan pantava.
En halua muuttua sellaiseks,
että kravatti kaulaan ja munat veks.
Ja sama uudestaan:
Jos ei ois rock'n'rollia
Ois kivitalot, joo
ja olis ammatit,
ja joskus saunailtoja
voi ei, voi jestas, jumalaare
5 kommenttia:
Itse eilen mietin, että koko rockmusiikin voisi yksinkertaisesti kieltää. En vielä tiedä otanko vaaliteemaksi :D
Minkä tahansa asia kieltäminen tekee poliitikosta aina paljon uskottavamman. Jos ei ole mitään kieltämässä, ei voi olla hyvä tai edes hyvien puolella.
Erityisesti kannattaa kieltää kotimainen rock, koska rasismi.
Itse mökkeilin tässä muutaman päivän kaverini J.S.:n kanssa. Homopuhe ja soijanakit haastoivat tunkkaisen heteronormatiivisuuden. Nimesimme oman tutkimushankkeemme maskulistiseksi queer -tutkimukseksi. On hyökättävä armottomasti taantumuksellista porvaristoa, mutta tietysti myös petolliseksi osoittautunutta feminismiä vastaan.
Pääsimme yksimielisyyteen vallankumouksen välttämättömyydestä, mutta emme vallankumouksen perimmäisestä luonteesta, sillä J.S. on kuitenkin vannoutunut natsi, vegetaristi ja nietzscheläinen ateisti-nihilisti.
Itse söinkin lihaa tuhottomat määrät jo ihan puhtaasti provosointimielessä. Pidän kyllä lihasta muutenkin. Erityisesti grillattava pekoni oli herkkua. Makkaraksi valikoitui Kabanossi savupekoni ja Kivikylän löylylenkki. Maistelin myös J.S.:n soijamakkaroita, mutta ne olivat aika hirveää tavaraa.
Jos itse ryhtyisin vegeksi, olisin ylpeästi kasvissyöjä enkä harrastaisi korvikkeita. Esimerkiksi grillattava maissi on hyvää. Itse käärin oman tähkäni amerikanpekoniin ihan terveyssyistä - kuka niitä mustuneita maissinjyviä haluaa syödä?
J.S. oli kovasti huolissaan juutalaisten ja kommunistien homosalaliitosta. Muutenkin homoseksualismista riitti puhetta. J.S. vaati yhtäältä homoille kuolemanrangaistusta, toisaalta taas esitti itse olevansa periaatteellisella tasolla hintti.
Ajattelin mutta en sanonut ääneen, että J.S.:n sadomasokistisessa natsi-subjektiviteetissa reflektoituu itse asiassa juuri porvarillinen subjektiviteetti eli universaaliporvarin hahmo. Fasismi on kapitalismin oire.
Toki saunoimme myös. Saunan löylyissä polttelimme parit "jointit" mestari Ior Bockin muistolle (poltin, mutta en vetänyt henkeen, kuten kokoomuspoliitikko voisi sanoa). Oluttakin kului matkan muutama koppa ja viiniä jokunen pullo. Koskenkorvaa vain puoli pulloa, ja sekin pullo oli pieni kuin taskumatti.
Viimeisenä iltana J.S. alkoi lähentelemään turhan homoseksualistisella tavalla, joten kannoin miehen pihalle ja pistin oven lukkoon. Ei haitannut vaikka J.S. on bodannut, koska minulla on elopainoa noin 30 kiloa enemmän. Jämpti ote kaverista ja sitten pihalle. Siinä ei katsota pelkkää treenin määrää, vaan kokonaisuus ratkaisee.
Terassi vs. kuntosali 1-0.
J.S.:n poistamiseen johtanut tapahtumasarja oli muuten aivan kuin kohtaus mestariohjaaja Pier Paolo Pasolinin elokuvasta Sodoman 120 päivää.
J.S.:n hakaristillä koristellun "natsipuukon" (oikeastaan kyse oli tikarista) heitin miehen perään ikkunasta. Sinne jäi kaveri yöksi luimistelemaan puukkonsa kanssa. Homoja saatana.
Paluumatkalla ajoimme Kuninkaantietä Hinthaaran kautta. Pysähdyimme pilsnerille ravintola Lättähattuun. Jos eläisimme Englannissa, olisin voinut juoda useammankin tuopillisen. Nyt en uskaltanut kuin yhden pienen, sillä käytin lähtöpäivän lukemalla Pier Paolo Pasolinin runoja ja siemailemalla siinä samalla J.S.:n ostamaa punaviiniä.
Ihmeen pitkään maltoit pysyä poissa täältä, melkein viikon! Tämä on vähän kuin joint, koukuttaa niin vietävästi, että vaikka lupaa pysyä poissa, niin ei vaan pysty, ei pysty ei.
Se teissä vasureissa on outoa, että edes kaveriporukalla te ette malta olla tappelematta. Mikä ihme siinä on, että aina pitää rähistä ja nahistella?
J.S. on kertonut olevansa äärioikeistolainen, mutta itse pidän häntä äärikeskustalaisena.
Lähetä kommentti