Maarit Tastulan Seitsemännen taivaan haastattelussa Korhonen ihmettelee suomalaisen koululaitoksen halua kyykyttää maahanmuuttajia. Tiedän tiedän... Ensin tulee pakollinen "ei mun luokalla lapset kiinnitä mitään huomiota siihen, mikä on kenenkin ihonväri vaan miten ne pukeutuu". Kun on pirskotettu puhdistavaa kastevettä alkuun, voidaan jatkaa ongelman ytimeen. Korhonen sanoo, että suomalainen suvaitsevaisto kuristaa maahanmuuttajien lapset hengiltä. Kylmää kyytiä tämäkin vallitsevan järjestelmän puolestapuhujille.
Vaikka lapsella on Suomen passi ja hän on syntynyt Suomessa, lasta kohdellaan "maahanmuuttaja-taustaisena". Toisin kuin pottunokat, maahanmuuttajataustainen viettää viikon 25 oppitunnista vain kolme oman luokanvalvojansa kanssa. Muut tunnit hän kiertää pienryhmäopetuksessa, erityisopetuksessa, oman uskonnon opetuksessa, oman äidinkielen opetuksessa ja muissa vastaavissa. Korhonen väittää, että iso osa maahanmuuttajalasten ongelmista koulussa johtuu siitä, että heille luodaan luodaan vaikeuksia eristämällä muusta luokasta ja sitten näiden vaikeuksien edessä pitää kaikkien kumartaa lattiaan asti. Korhonen toteaa, että maahanmuuttajavanhempien lapset ovat äänekkäämpiä, koska he haluavat huomiota, jota systeemi heille loputtomasti on valmis antamaan, jotta hallintovirkamiehet voivat ostaa itselleen hyvän mielen. Kylmää kyytiä täältäkin yrityksille ratkaista itse aiheutetut ongelmat.
Juuri uutisoitiin että pääkaupunkiseudulla joka neljäs ravintola on maahanmuuttaja(taustaise)n omistama. Tiedämme myös, että näissä ravintoloissa käytetään orjatyövoimaa, kierretään veroja ja laiminlyödään hygieniasäädöksiä. Huvittavaa kyllä, pitsataksin väkivaltainen käytös pääsi livahtamaan myös Helsingin Totuuden (Antero Mukka) kolumniin Miksi pitsakuskin pinna paloi?:
Tästä kiivastunut pitsakuski jäi autoineen perään roikkumaan. Hän seurasi golfaajia klubille asti ja kaivoi esiin kookkaan puukon.
4 kommenttia:
Myös ammattioppilaitoksissa kohdellaan näitä "ensimmäisen polven suomalaisia" "silkkihansikkain", mitä esimerkiksi tulee ruotsin opiskeluun. Suomessa syntynyt, perusateen suorittanut ja myös ruotsin, niin heistä tehdään "S2" henkilöitä. Eli ei tarvitse osallistua ruotsin opiskeluun jos ei halua tai lähes "pakotetaan" tällaiseen pienryhmään, joissa on esim. Suomeen 12-vuotiaana muuttaneita ja suomen taidoltaan heikkoja.
En tiedä, että haluaavatko äidinkielen opettajat todellakin pienryhmiin näitä "ensimmäisen polven suomalaisia", jolla on peruskoulusta äidinkielestä 10, siis suomesta ja jopa ruotsista tämä 10?
Omalla kornilla tavallaan on hyvä, että maahanmuuttajat eivät opiskele ruotsia. Jos virkamies ei osaa molempia kotimaisia, ei pääse kovin ylös valtionhallinnossa, mikä on kaikkien suomalaisten etu äidinkieleen katsomatta.
Nyt taisi sinulta unohtua positiivinen syrjintä. Sehän voidaan aina ottaa käyttöön kun palkataan valtionhallintoon töihin.
Näinhän siinä tulee käymään, se on selvää.
Lähetä kommentti