Ennen kuin Suomen valtiosta tuli niin rikas, että jokaiseen kylänpahaseen vedettiin asfalttitiet, kansa ajoi vanhoilla rämillään pitkin sorateitä, ja autoissa oli kuraläpät. Nykyisinhän Vihreät Naiset ovat omineet kuraläpät. He käyttävät niitä yleensä eduskunnassa työasuina itse osoittaen hakkaraismaista rohkeutta rikkoa edustajien arvokkuuteen liittyviä vanhoja perinteitä. Toisinaan Vihreät Naiset osaavat tunnistaa kuraläppään liittyvän helpon saatavuuden signaalin, jolloin nämä naiset tulee "suojata miesten valtoimenaan aaltoilevilta himoilta" seksin ostokiellolla. Osana tätä suojaamista, naisen oikeus ilmoittaa raiskauksesta on tehty hyvin matalaksi, eli sosiaalinen paheksunta ei kohdistu raiskattuun vaan raiskaajaan.
Lammilla kiehui vuosi sitten kesällä, kun nuori pakolaismies raiskasi lettipäisen immen keskellä suomalaista kansallismaisemaa: elopellossa. Nyt on selvinnyt, että akti on tapahtunut, mutta syyttäjä ei nosta syytettä. Perustelu on, että näyttöä raiskauksesta ei ole, koska läheisen K-kaupan turvakameran kuvissa nuori pari kävelee kylän raittia käsi kädessä. Samalla tavalla Wikileaksin Julian Assange ja IMF:n entinen pääjohtaja, Ranskan sosialistipuolueen presidenttitoivo, Dominique Strauss-Kahn ovat epäiltynä raiskauksesta. Vastaavanlaisia tapauksia Suomessa on paljastunut muutamia, joissa suomalainen tyttä on sepittänyt joutuneensa - nimenomaan - ulkomaalaisen raiskaamaksi.
Ongelmia on useita. Ensiksi on väärin, jos aamun moraalista krapulaa parannetaan raiskausilmoituksella. Naisen ja miehen fysiologia kun on erilainen, niin miehen illan kosintariitti "sä oot kaunis ja sulla on ihana huumorintaju" kuulostaa naisen korvissa "tehdään lapsia ja minä sitoudun elättämään ne kanssasi", kunnes aamulla osapuolet huomaavat asiaintilojen muuttuneen. Samaan asiaan liittyy myös toinen ongelma: miksi nainen ei niin helposti nauti seksistä ja harrasta yhden yön suhteita? Feministit antavat selitykseksi kulttuurisen konstruktion, mutta itse olen taipuvaisempi kannattamaan evoluutiopsykologiaa.
Kolmas ongelma on, että antaako kädestä kiinni pitäminen oikeuden antaa ymmärtää muutakin olevan tiedossa. Onko raiskaus "raiskaus", jos sitä edeltää hellittely? Neljäs ja suurin ongelma liittyy yhteiskunnalliseen kyvyttömyyteen puolustautua ja puolustaa koskemattomuuttaan ja omaisuuttaan. Huoltoaseman pitäjät saivat tuomioita jo 30 vuotta sitten omavaltaisuudesta otettuaan kiinni bensarosvoja. Murtovarasta ei saa vetää pesäpallomailalla päin näköä, eikä pankkineidit saaneet leikkiä sankaria ryöstön sattuessa. Ja lopuksi tietenkin käsiaseen hallussapito vaatii melkein yli-inhimillisen sietokyvyn viranomaisten jatkuvan kyykytyksen kohteena. Kaikki nämä yhdessä ovat muuttaneet hyvinvointiyhteiskunnan asukkaat holhottaviksi. Kukaan ei osaa mitään tehdä, kun valde hoitaa kaiken. Vaikka nainen on heikompi ja raiskaaja mahdollisesti aseistautunut, on se vaan kumma juttu, jos uhriin ei jää mitään jälkiä.
Viides ongelma liittyy horjuvaan oikeudenkäyttöön. Riski syyttömän tuomitsemisesta on korkea. Islamissahan tämä hoidetaan niin, että naisen tulee hankkia useampi todistaja väitteensä tueksi, mutta Suomessa riittää yksin tuomari. Kun tuomaritkin ovat vielä toistaiseksi ihmisiä - ennen oikeusministeriön seuraavaa tehostamiskierrosta - päätös on usein salomonintuomio: syytön tuomitaan uhrin aseman suojelemiseksi mutta niin lievästi, ettei syytetylle siitä aiheudu vähäistä lievempää haittaa. Kukaan ei oikeasti voita, vaan kaikki - systeemi mukaan lukien - ovat häviäjiä. Seuraava uhri voi oikeasti olla raiskattu, mutta hän ei saa oikeutta, koska syyttömät kanssasisaret ovat inflatoineet käsitteen. Naista suojaamaan asettunut feminismi onkin saanut naiset oikeudenkäytön uhreiksi.
Asia on kimurantti, enkä pyrkinyt käsittelemään sitä täydellisesti, enkä edes kertonut omaa ehdotustani asian ratkaisemiseksi. Kirjoituksen pointti on, että hyvinvointivaltion tavoite ottaa yksilön elämä vastuulleen, johtaa moraalikatoon, elämänhallinnan tunteen madaltumiseen ja oikeudenkäytön mielivaltaisuuteen. Tästä on näyttöä niin monilta yhteiskunnan osa-alueilta, että hyvinvointiyhteiskuntaa ei voi kannattaa mistään muusta syystä kuin siitä, että haluaa vetää mukanaan nekin, jotka muuten pärjäisivät omillaan. Liberaalia fasismia.
keskiviikko 21. joulukuuta 2011
Kurkistus kuraläpän alle
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
8 kommenttia:
Samaa mieltä 100-prosenttisesti.
Mutta ehkä se onkin tarkoitus. Jospa hyvinvointiyhteiskunta on saatanan juoni, jossa ihmiset houkutellaan elämään yhteiskunnan kustannuksella siinä missä ihmisten tulisi elää interaktiossa toistensa kanssa.
Sitten kun kaikki ihmiset on saatu yhteiskunnan eläteiksi, vetäistään matto alta. Tuomiopäivä alkaa.
Ne, jotka ovat vielä yhteydessä muihin ihmisiin selviävät.
Ne, jotka ovat täysin hyvinvointivaltion varassa tuhoutuvat.
Ongelmia on useita. Ensiksi on väärin, jos aamun moraalista krapulaa parannetaan raiskausilmoituksella.
No, nykyään raiskaustuomiot ovat sitä luokkaa että syytetylle tuskin mitään suurempaa annettaisiin.
Syyttäjän syyttämättäjättämispäätös oli rohkea. Mietiskelin asiaa toisesta näkökulmasta.
Jos nuori mies olisi ollut ns han-suomalainen olisiko tuollaista vaivaa nähty että jonkun lähikaupan valvontakameraa olisi tutkittu tuollaisen käsi-kädessä kävelyn todistamiseksi.
Syyttäjäkin saattaa olla ihan varpaisillaan ettei saisi rasisti leimaa.
Ja muuten taas mietelmä jos olisi han-suomalaisesta nuoresta miehestä ollut kyse. Valvontakameran kuvasta huolimatta olisi syytettä perusteltu ettei pelkkä käsi-kädessä kävely ole vielä mikään lupaus seksistä.
Kuuluisa lutka-marssihan nimenomaan pyrki osoittamaan ettei edes mikään provosoiva käytös ja yliseksikäs pukeutuminen tarkoita että ne olisivat lupauksia seksistä vaikka käsi kädessä käveltäisiinkin.
VArmaan tuon syyttämättäjäättämisen uutisoinnilla pyritään nyt mediassakin osoittamaan etteivät raiskanneet maahanmuuttajat ole raiskanneet vaan ainoastaan kävelleet käsi-kädessä ja sitten vain harrastaaneet rakkautta pellon laidalla.
Kiitos MF, IM ja GPI kommenteistanne. Mitäs tähän joululahjoja enää tarvitaan, kun on tämä mahdollisuus jakaa mietteitä.
Kirjoituksessani yritin tuoda esiin, että moraalinen paine tuomita kaikki syytteeseen asetetut johtaa siihen, että samaan nippuun sidotaan niin oikeat kuin kuvitellut tekijät ja uhrit. Rikoslain ei mielestäni kuuluisi toimia sillä tavalla.
Kumitonttu, tekstisi on ihan uskomaton kokoelma non sequitur -argumentteja ja vääristelyä.
Ehkä kirjoitettaessa olikin nautittu kohtuullisissa määrin tuomaanpäivän mallasta?
PS: Muista että joulu on väreiltään hyvin punavihreä juhla :)
Rakass SSammalkieli, kiitoss kommentisstassi. Jälleen kerran onnisstuit ossoittamaan, kuinka värissokeuss on parass puolusstuss ykssilönvapaukssien rajoittamissekssi. Te esspoolaisset olette niin ihania...
Katson sukulaislasten kanssa Viidakkokirjaa, jos ihmettelet suhuässien määrää, senkin katala Kaa...
Miksi muuten luulet, että asun Espoossa tai olisin Espoosta? Olen pikemminkin ylpeä stadin kundi.
Lähetä kommentti