”Mitä olette sopineet? Että ette myy mustalaisille?” mies kysyy videolla.miehen tivatessa syytä porttikiellolle.
Tarjoilijalla on täysi oikeus toimintaansa. Jos mustalaisia tulee isompi lauma ravintolaan kännäämään, tapahtuu white flight, ja se tapahtuu pysyvästi. Yrittäjän riski lankeaa siis täysimääräisenä. Mustalaisia on kahta lajia - uskovaisia ja rikollisia. Tämä on vaiettu tabu, ja toki kärjistys, mutta valitettava tosiasia on, että päihdeongelmaiset mustalaiset ovat impulssiherkkiä ja väkivaltaisia. Toisin kuin valkolaiset, jotka eivät yleensä kanssa aseita mukana, mustalaisilla ase kuuluu ikään kuin asusteeseen.
Viimeksi kun tapasin mustalaisia, olin lähikaupan parkkipaikalla. Oven edessä on invapaikkoja, johon kurvasi auto, josta nousi neljä mustalaista. Hyvin näytti askel kulkevan, joten en tiedä minkä sortin invaliditeetistä oli kysymys. Tämä jatuva perseily, kuten esimerkiksi ravintolan työntekijän kuvaaminen ja videon julkaisu luvatta, paljastaa, että mustalaisista todellakin aiheutuu ongelmia. Jo se, että kuvaa tarjoilijaa, riittää mielestäni syyksi poistaa ravintolasta ja antaa porttikielto. Jos hän oli yksin työvuorossa, humalaiset mustalaiset todellakin voivat olla työntekijän terveydelle vaarallisia.
Ja lopuksi tietenkin pakolliset poliittiset korrektiudet: kaikki mustalaiset eivät ole kusipäitä kuten eivät kaikki suomalaisetkaan. Isompi osa mustalaisista on kusipäitä kuin suomalaisista. Jos on yleisesti tiedossa, että maahanmuuttajat raiskaavat ja ahdistelevat naisia enemmän kuin suomalaiset, niin samalla tavalla on oikeutettua todeta, että mustalaiset aiheuttavat ongelmia humalassa enemmän kuin valkolaiset. Täysi tuki ravintola Iltakoulun tarjoilijalle.
Jopa poliisi myöntää, että mustalaiset vaientavat itseensä kohdistuvan arvostelun rasismikorilla. Suomen noin 3.500 vangista noin 200 on mustalaisia (kuusi prosenttia). Mustalaisten osuus väestöstä on 0,2% (noin 11.000 henkilöä). Ja muistakaa - vankilaan ei pistetä pikkurikollisia, joita valtaosa mustalaistenkin rikollisista on.
12 kommenttia:
Olen ollut kyseisen vähemmistön kanssa tekemisissä työni kautta vuosikymmeniä ja totean että juuri näin on. Lisäksi voi todeta, että nuorten mustalaismiesten keskuudessa nimenomaan amfetamiinin käyttö on yleistä ja se tietysti aiheuttaa vaaratekijän muillekin. Amfetamiini kun tekee ihmisen agressiiviseksi.
Ja se pitää myös mainita, että kun olen siis ollut kyseisen vähemmistön kanssa erittäin paljon tekemisissä niin en ole näin naamakkain kuullut heidän ikinä – koskaan – milloinkaan käyttävän itsestään termiä ”romani”. Vaan joko mustalainen, tumma tai kaale.
Onhan mustalaisten nimityksissä todellakin valinnanvaraa, kertoo Wikipedia:
"The Romani people identify as distinct ethnicities based in part on territorial, cultural and dialectal differences, and self-designation. The main branches are:
Roma, concentrated in Central and Eastern Europe and Italy, they emigrated (mostly from the 19th century onwards) to the rest of Europe, as well as the Americas;
Iberian Kale, mostly in Spain (see Romani people in Spain), but also in Portugal (see Romani people in Portugal), Southern France and Latin America;
Finnish Kale, in Finland, emigrated also in Sweden;
Welsh Kale, in Wales and the British Isles;
Romanichal, in the United Kingdom, some emigrated also to the United States, Canada and Australia;
Sinti, in German-speaking areas of Europe and some neighboring countries;
Manush, in French-speaking areas of Europe (in French: Manouche); and
Romanisæl, in Norway and Sweden.
The Romani have additional internal distinctions, with groups identified as Bashaldé; Churari; Luri; Ungaritza; Lovari (Lovara) from Hungary; Machvaya (Machavaya, Machwaya, or Macwaia) from Serbia; Romungro from Hungary and neighbouring Carpathian countries; Erlides (also Yerlii or Arli); Xoraxai (Horahane) from Greece/Turkey; Boyash (Lingurari, Ludar, Ludari, Rudari, or Zlătari) from Romanian/Moldovan miners; Ursari from Romanian/Moldovan bear-trainers; Argintari from silversmiths; Aurari from goldsmiths; Florari from florists; and Lăutari from singers."
Siunatuksi lopuksi isävainaa kertoi viime vuosituhannen lopulla näkemästään Ylen ajankohtaisohjelmasta, jossa suomalainen mustalaisnainen oli valittanut kuinka kauheaa rasismi heitä kohtaan onkaan.
Tämä vain kuulemma oli puhunut niin itsestään kuin muista Suomen mustalaisista romanialaisina: meitä romanialaisia syrijtään niin kauhiasti ja meillä romanialaisilla on niin vaikiaa...
Toimittelija istui kuulemma vain nyökytelen päätään kuin särkynyt vieterilelu yrittämättäkään oikaista termien "romani" ja "romanialainen" eroa.
Vaan eipä tuo nyt niin helppo asia lie toimittelijoillekaan:
Romanit. Romanian romanit. Romanian romanialaiset romanit. Romanian romanialaiset romanialaisromanit...
Ykä, minäkin mietin pitkään, että voiko mustalaisia näin avoimesti arvostella, koska kyse on "etnisestä" ryhmästä, ja silloinhan syyllistyy vihapuheeseen ja mihin ties, kun kohdistaa kritiikin yhteen etniseen ryhmään. Päädyin kuitenkin arvioon, että kyllä ihmisryhmän (etninen tai ei) alttiutta rikollisuuteen voi arvostella. Oma lukunsa on tietenkin suomalaiset, joista saa kirjoittaa että meillä on geneettinen alttius humalahakuiseen väkivaltaisuuteen.
QK, romani on valtaväestön suvakkien keksimä nimi, jolla alistetaan mustalaisten asemaa pitämällä heitä idiootteina, jotka kutsuvat itseään väärällä nimellä. Jos mustalaiset haluavat olla mustalaisia, se heille suotakoon. Yhtä järjetöntä olisi kutsua intiaaneja vaikka nimellä Amerikan alkuperäisväestö, koska se ei kuvaa heidän kulttuuriaan (nomadeja).
Minua kiinnostaisi tietää, miten tuolla baarissa kävisi jos mustalaiset "naamioituisivat" valkolaisiksi.. tyyliin, laittaisivat suomalaiset arkivaatteet, kävelisivät rauhallisesti tiskille ottamaan juomat ja istuisivat sitten pöytään rupattelemaan, vaikka sitten omalla kielellään. Kieltäytyisikö tarjoilija myymästä?
Antti, kysehän on kulttuurista. Ryssä on ryssä vaikka voissa paistaisi.
Kirjoittaja lienee ymmärtänyt, että hänen kirjoituksensa on vihapuhetta. "Mustalaisten" eli romanien heikko sosioekonominen asema ja heidän suuri osuutensa vankiloiden asukeista johtuu vain ja ainoastaan heidän kohtaamastaan syrjinnästä.
Romanit kärsivät muiden rodullistettujen vähemmistöjen tavoin merkittävästi myös rakenteellisesta rasismista.
Jos rodullistetun vähemmistön edustaja käyttääkin omasta viiteryhmästään halventavaa nimitystä, hänellä on siihen oikeus. Se ei tarkoita, että hegemonisen valtakulttuurin edustaja saisi näin tehdä.
Mun ymmärtääkseni ravintolalla on oikeus valita asiakkaansa.
Valtaosahan noista heimolaisista siirtyy sujuvasti lapsilisiltä työkyvyttömyyseläkkeelle. Raihnaista sakkia kun joko pää tai kroppa ei kestä normaalia elämää tai ylipäätään työntekoa.
Näiden lonnioiden lisäksi valveutunut hallintomme on onneksi alkanut haalia muitakin käenpoikia ympäri maailmaa ja niitähän muuten riittää.
Saas nähdä alkaako mustalaisiakin jossain vaiheessa vituttamaan kun afrikan kädellinen saakin paljon enemmän kuin he.
Becker: "Mun ymmärtääkseni ravintolalla on oikeus valita asiakkaansa."
Ei ole, jos yksikin suojelua tarvitseva vähemmistön edustaja niin sanoo. Ravintolalla on velvollisuus todistaa, että se ei harjoita kiellettyä syrjintää. Muutoin tulee sakko maksettavaksi.
Jos yksikin pakistanilainen syrjinnän seurauksena raiskaa tyttösiä, pitää myös muiden suojelua tarvitsevien "aasialaisten" saada osallistua kisailuun... Vai miten se menee? Ehkä Tommy Robinson osaisi vastata.
Aiheeseen liittyvä artikkeli, suos. lukemaan ajatuksen kanssa, ilman ennakkoluuloja ja puhtain sydämin
https://www.gatestoneinstitute.org/12435/rape-gangs-oxford
Lähetä kommentti