tiistai 9. marraskuuta 2010

Komsii komsaa

Tässä kiteytyy niin terävästi punavihreä poliittinen maailmankuva, että tupee irtosi päästä. Niin kuin että "helkutinmoisella flaksilla pääsin aikoinani eduskuntaan ja nyt saan sopeuttamiseläkettä niin paljon että nolottaa. Koska katson sen olevan riittävä korvaus kattoon räkimisestä, niin kiellän muita omalla työllään tavoittelemasta yhtään enempää - tai vaadin ainakin saman itselleni, koska muuten olen tilastollisesti tarkasteltuna köyhä. Ja sehän ei sovi, kun fyffet pitää tasata ja elää niin ku sillee lungisti, duud."

Voi vittu mikä motivaatioruiske tuli heti aamusta päin näköä. Jos minä yritän itse ja omalla työlläni saada laveamman elintason kuin tuo yksi takkutukka minulta ryöstämällä, niin se perkele ihan vakavalla naamalla syyttää minua keinottelijaksi ja taudinkantajaksi.

Ville Komsi kirjoitti 8.11.2010 kello 10:03
Olen keskituloinen enkä tarvitse mitään lisää. Tästä voi laskennallisesti päätellä, ettei minun mielestäni kansakuntakaan välttämättä tarvitse mitään lisää. Tasataan fyffet ja eletään iisisti.

Ville Komsi kirjoitti 5.11.2010 kello 18:05
Tänään olen valtion syöttiläs, melko pahan masennustaipumuksen takia työkyvyttömyyseläkkeellä ja suotuisen sattuman kautta keskituloinen kansalainen. Ei mitään valittamista taloudellisesti. Enintään vähän nolottaa.

Hölmöjä mahtailijoita, härskejä vapaamatkustajia ja vastuuttomia keinottelijoita – taudinkantajia ja tartuttajia niin sanoakseni – on niin paljon, että jonkinlaisia sitovia ryhmäpäätöksiä pelisäännöistä ja sallitun rajoista tarvitaan. Tällä tarkoitan mm. haittaveroja, tulontasausta ja sosiaalipolitiikkaa.

Ei kommentteja: