tag:blogger.com,1999:blog-4494852958995200884.post597818358250448909..comments2023-08-28T10:22:03.742+03:00Comments on A Smith and Wesson beats four aces: Bussit ei ruuhkia poistaKumitonttuhttp://www.blogger.com/profile/16384728864925140837noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-4494852958995200884.post-25409652006944393602013-08-14T17:56:23.000+03:002013-08-14T17:56:23.000+03:00ei ole tietoa videoista, mutta ehkä Yle Areenalla ...ei ole tietoa videoista, mutta ehkä Yle Areenalla voisi olla joku.<br /><br />Tommi Uschanov joskus muistaakseni väitti Soininvaaran blogissa, että Neukkula oli maailman suurin autonvalmistaja, mikä ilmeisesti on osoitus vasemman laidan hörhöille, että a) autoilu on pahasta ja b) autoilu oli yhtä yleistä sosialistimaissa. Eli vaikka kapitalistit olivat pahoja, niin sosialistit olivat yhtä rikkaita. Koominen ajatuksenjuoksu.Kumitonttuhttps://www.blogger.com/profile/16384728864925140837noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4494852958995200884.post-37012522151985299272013-08-13T22:29:16.987+03:002013-08-13T22:29:16.987+03:00Ei olis kellään laittaa videomateriaalia Suomen 60...Ei olis kellään laittaa videomateriaalia Suomen 60- tai 70-luvun ruuhkista. Kun nyt yks tuttu itänaapurin ihminen katsoo Suomen olleen silloin jotakuinkin kehitysmaa tai ei ainakaan neukkulaa parempi, niin olis vaan hauska nähdä reaktio :-)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4494852958995200884.post-62924109242652578712013-08-09T12:10:27.277+03:002013-08-09T12:10:27.277+03:00Raitiovaunun idea taitaa olla siinä että sen käytt...Raitiovaunun idea taitaa olla siinä että sen käyttökustannukset ovat matkustajaa kohti huomattavasti alemmat kuin bussissa. Sporaan mahtuu enemmän väkeä kuin bussiin, joten kuljettajia tarvitaan vähemmän ja sähkö on bensaa halvempaa. Vastaavasti sitten investoinnit raitioliikenteeseen ovat kalliimpia. Jos sporaliikenne haluttaisiin korvata busseilla, pitäisi niille joka tapauksessa varata oma kaista vilkkaasti liikennöidyiltä teiltä samanlaisiin matka-aikoihin pääsemiseksi.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4494852958995200884.post-67536878006131126062013-08-07T22:47:30.673+03:002013-08-07T22:47:30.673+03:00Hmmm, mitäs jos julkista liikennettä kaikesta tuul...Hmmm, mitäs jos julkista liikennettä kaikesta tuuleenhuutamisesta huolimatta käyttävät myös vapaat ihmiset joilla on myös auto käytössään silloin kun haluavat sitä käyttää. Onko tullut mieleen että tällainenkin skenaario voisi olla ihan totta?!?Jklakhttps://www.blogger.com/profile/05322465486106263281noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4494852958995200884.post-1318500769522211372013-08-06T22:20:24.634+03:002013-08-06T22:20:24.634+03:00Tukholmasta aikoinaan poistettiin raitiovaunut mut...Tukholmasta aikoinaan poistettiin raitiovaunut mutta tilalle tehtiin metro. Näin liikennettä siirrettiin maan alle ja paikallisjuniin. Göteborgissa on raitiovaunut mutta en muista niistä mitään kun olin jotain 10 vuotta kun kävin siellä.<br /><br />Vilnassa on johdinautoja ja linkkkureita. Omanlaisensa tunnelma on niissä trollikoissa vaikka ne ovat yleensä neuvostoaikaisia. Eipä ainakaan ollut neekereitä eikä ählämejä ajamassa trollikoita eikä linkkureita.<br /><br />Asemallakaan ei ollut rikastajia nojaamassa seiniin. Ainoa outo tyyppi oli joku paikallinen juoppo joka härväsi aseman edustalla olleen kioskin luona. Hänkin oli ainoa juoppo jonka huomasin reissulla.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4494852958995200884.post-83692928221018140142013-08-05T10:09:12.316+03:002013-08-05T10:09:12.316+03:00Soininvaara on puhdasverinen propagandisti.
Hän k...Soininvaara on puhdasverinen propagandisti.<br /><br />Hän käyttää "myönteisenä" esimerkkinä kaupunkia, jossa on Pohjois-Amerikan toisiksi pahimmat ruuhkat. <br /><br /> As of 2012, Vancouver has the worst traffic congestion in Canada and the second highest in North America, behind Los Angeles.[180] <br /><br />http://en.wikipedia.org/wiki/VancouverAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4494852958995200884.post-47427390368697178792013-08-05T09:47:01.687+03:002013-08-05T09:47:01.687+03:00Liikennemäärämittausta suoritetaan kantakaupungin ...Liikennemäärämittausta suoritetaan kantakaupungin sisääntuloväylillä harva se päivä ja muistaakseni tilanne on sellainen, että Helsinginniemelle tulee ja siellä liikkuu tänä päivänä vähemmän autoja kuin 30 vuotta sitten -80 luvun alussa. <br /><br />Omasta mielestäni kantakaupungin ruuhkat ovat noista ajoista pahentuneet, johon on syynä ruuhkautumista hakeva, tietoinen liikennesuunnittelu, jossa a) bussikaistojen määrää ja etenkin voimassaoloaikaa on lisätty tuntuvasti,(esim. joka paikassa) b) pysäköintimahdollisuuksia maan päällä on vähennetty huomattavasti,(esim. Kampin kolmio, jossa oli ennen parkkipaikka, nyt joku mausoleumi) c) polkupyöräkaistoille on otettu autokaistoja (ennen mm. Mannerheimintiellä mukulakivialueella meni 3 kaistaa suuntaansa, nyt 1-2), d) nelikaistaisille katuosuuksille on tehty kavennuksia, jolloin muutoin sujuva liikenne sumpuuntuu, kun kaikkien on ahtauduttava yhdelle kaistalle 10 metrin matkaksi. (Esim. Arkadiankatu PIkkuparmalentin kohdalla ja Mannerheimintie Tullinpuomin kohdalla.)<br /><br />Lisäksi tietysti entisen linja-autoaseman kohdalla on skeittiratoja ja kulttuurinrikastuttajien kohtaamispaikkoja, jonne en pienen lapsen kanssa lähde kirveelläkään. Mutta onneksi sieltä pääsi pois, suosittelen kaikille, ja sinne ei ole pakko mennä kovinkaan usein.<br /><br />t. Pörri Orava <br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4494852958995200884.post-54500221085103660772013-08-05T09:07:13.588+03:002013-08-05T09:07:13.588+03:00Helsingin turhin ja haitallisin joukkoliikenneväli...Helsingin turhin ja haitallisin joukkoliikenneväline on raitiovaunu. Se on yleensä aina hitaampi kuin mikään muu liikenneväline jalankulkua (ja mahdollisesti pyöräilyä) lukuun ottamatta.<br /><br />Ratikkakiskot vievät useilla valtaväylillä suunnattomasti tilaa muulta liikenteeltä (esim. Mannerheimintie ja Mäkelänkatu). <br /><br />Kun ratikkakiskoihin yhdistetään bussikaistat, tulokset ovat oikeasti aika karmeita. Tämän näkee parhaiten Mannerheimintiellä, jossa tosin myös liikennevalot tekevät parhaansa haitatakseen liikennettä.<br /><br />Vasarahammerhttps://www.blogger.com/profile/06078925877019901124noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4494852958995200884.post-37054619880102373492013-08-05T08:37:56.341+03:002013-08-05T08:37:56.341+03:00Julkista liikennettä siis käyttävät ne, jotka eivä...Julkista liikennettä siis käyttävät ne, jotka eivät ole vapaita.L.K. Nelsonhttps://www.blogger.com/profile/13825766932420252393noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4494852958995200884.post-88488600828474729972013-08-05T08:35:23.796+03:002013-08-05T08:35:23.796+03:00Ideologinen syy joukkoliikenteen suosimiseen on se...Ideologinen syy joukkoliikenteen suosimiseen on se, että bussi kulkee sinne, minne byrokraatti päättää, kun taas henkilöautolla pääsee minne tahansa.<br /><br />Vapaus on pelottavinta, mitä kommunisti tietää. Siksi täällä Suomessa inhotaan USA:ta niin paljon.L.K. Nelsonhttps://www.blogger.com/profile/13825766932420252393noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-4494852958995200884.post-83887844367700989762013-08-05T07:14:36.187+03:002013-08-05T07:14:36.187+03:00Näinhän se on. Julkista liikennettä käyttävät ne j...Näinhän se on. Julkista liikennettä käyttävät ne joilla ei ole muuhun varaa (lapset poislukien). ne jotka varsinaisesti haluavat matkustaa julkisilla mahtunevat yhteen bussiin. kysymys on rahasta ja ideologiasta.<br /><br />Vihreällä Matematiikalla kaistakapasiteetin vähentäminen jouduttaa liikennettä. Voi vain miettiä miksi esim. USAssa on jopa 14-kaistaisia teitä. Jotain ne tekevät kai väärin siellä, koska homma toimii ilman bussikaistoja. Jos käytössä olisi 12 kaistaa busseille ja 2 yksityisliikenteelle, ei "ruuhkia" olisi, ja maailma pelastuisi. <br /><br />Helsinki on tuulinen ja kylmä kylä Itämeren rannalla, joka kehitystä kaupungiksi vastustaa reilu enemmistö sen asukkaista.<br />Onneksi täältä pääsee vielä pois.Anonymousnoreply@blogger.com